Waarom mijn spastische darm opspeelt

> Goedemorgen met de assistente van de huisarts
* Ja goedemorgen met Lesley ik wilde graag een afspraak maken
>Straks om elf uur
* Oke bedankt
Ja ik moest maar gauw eens langs de dokter gaan, meestal vergeet ik wat ik allemaal wilde zeggen, dat ging me deze keer niet gebeuren, ik pakte pen en papier en besloot alles op te schrijven waar ik het over moest hebben.
Bij de dokter aangekomen ging ik in de wachtkamer zitten en al snel werd ik naar binnen geroepen.
Hij gaf me een hand, wenste me een goedemorgen en zei dat ik kon gaan zitten,
Zo Lesley…en wat is er aan de hand?
Pff u kan beter vragen wat is er niet aan de hand.
Nou dokter ik hoop dat u mij kan helpen, ik heb voor de zekerheid een lijst met klachten gemaakt zodat ik niks zou vergeten, en ik haalde het A4tje uit mijn tas.

Ik vouwde mijn papier open en stak van wal.
Dokter, om te beginnen de hoofdzaak is dat ik heel vaak de schijt krijg, en daarbij komt dan ook nog regelmatig het latafel, het lazerus, het heen en weer, de vinketering, en ik wordt snel kots misselijk.
De dokter keek me aan en vroeg… de schijt? je bedoeld dat je vaak aan de diaree bent.
Nou ja diaree is weer anders, nee ik bedoel de schijt.
De dokter begreep me denk ik verkeerd want hij vroeg naar mijn voeding, hoe zien je maaltijden eruit? vroeg hij.
Maar voor de zekerheid beantwoordde ik toch zijn vraag.
Oh ik eet heel gezond hoor dokter, ik hou van vitaminen en gezond eten.
Ik begin s’morgens met twee crackers met rookvlees, tussen de middag twee bruine boterhammen met rosbief of kaas, en s’avonds weinig aardappels met veel groenten, een stukje vlees en daarnaast nog twee stuks fruit, ik eet volgens de schijf van vijf, heel gezond dus.
En eet je nog tussendoortjes? vroeg de dokter.
Eens even kijken jaha zo af en toe wel ja.
Zoals wat, vroeg de dokter.
Euh even denken hoor, niet veel, dat is moeilijk ik kan zo gauw niet wat bedenken.
Ohja, rond een uur of tien eet ik meestal een pak oreo, die witte, er zitten twaalf koekjes in een doos dus dat valt wel mee, je moet wat mogen he, maar goed dan rond een uur of elf neem ik een stroopwafel of een plak cake, dat ligt eraan wat ik in huis heb, plus het ligt eraan of ik visite heb en gezellig zit te praten, want dan wil het wel eens gebeuren terwijl ik aan de koffie zit met een vriendin dat ik opeens vijf stroopwafels op heb.
Maar ja dat ligt dan niet aan mij, dat komt dan door mijn vriendin, want als zij er niet was dan had ik dat natuurlijk niet gedaan.
Nou ja en verder s’middags ja even denken hoor, rond een uur of twee nog een pak oreo, die bruine want ik hou van afwisseling, tsja en verder nog een beetje chips, een zak paprika of bolognese, dat ligt er maar net aan waar ik trek in heb.
Maar s’avonds na het eten niet veel bijzonders meer want dan zit ik vol van mijn avond eten en hou ik weinig plaats over in mijn maag, dus ja een kleinigheidje rond een uur of acht ach ja dat gaat er altijd wel in, meestal een bak vanille ijs met slagroom, ohja en voor het slapen gaan gooien we meestal nog even de frietpan aan, mijn man lust dan vaak graag nog een paar frikandellen, maar daar heb ik zo laat op de avond geen trek in dus ik neem dan meestal een bord patat.
Zozo toe maar dat is niet mis, zei de dokter,
Maar wat heeft die vinketering ermee te maken wat ik eet vroeg ik.
Nou hier had ik ook niks aan.

Even later stond ik weer buiten, en besloot om bij een vriendin langs te gaan, daar aangekomen luchtte ik bij haar eens flink mijn hart, terwijl zij koffie zette en mij alvast een pak oreo koekjes gaf stak ik van wal.
Jeetje mina begon ik, ik krijg de schijt ervan, het lazerus …ze zitten werkelijk overal.
Wat? vroeg mijn vriendin, heb je weer mieren in je keuken?
Nee riep ik, ik heb het over de bemoeials, de hersendode sensatie zoekers, de regelaars, de roddelaars.
De oproerkraaiers, je weet wel van die kansloze zielige stumpers die zelf geen leven hebben en dan graag onrust brengen in dat van een ander.
Ik nam een slok koffie en propte twee koekjes in mijn mond en ging verder met mijn verhaal.
Oh man man wat een verschrikkelijk dom achterlijk volk loopt er toch in de maatschappij rond.
Echt waar ik krijg er zowat de neiging van om zulk soort types met hun kop onderste boven in de wc pot te duwen om vervolgens een keer of honderd door te trekken en als ze dan naar adem happend weer met hun kop uit die pot omhoog komen dan vraag ik…en…nog praatjes?
of ben je een beetje tot inkeer gekomen en wat opgefrist van wat water in uw gezicht?
Of heeft het niet geholpen en bent u nog steeds zo’n hardleerse asshole met het iq van een fruitvlieg en moet ik nogmaals maar dan wat langer uw kop onder water duwen en daarna als je bent opgedroogd een rol ducktape over die praat grage waffel heen plakken zodat daar niks vervelends meer uit gekraamd kan worden.
Wat is uw gebrek? vanwaar dat raaskallen en dat lullen als een kip zonder kop? moeilijke jeugd gehad zeker? of heb je thuis niks te vertellen?
Joh waar maak je je druk om riep mijn vriendin,
Heb je nog chips? doe maar paprika.
Ja waar maakte ik me druk om, nou gewoon het zijn assholes, die moet je in een vliegtuig meenemen en laten parachute springen maar dan zonder parachute.
Oh man man soms wilde ik dat ik chirurgje kon spelen, zo komt u maar lekker liggen dan zal ik eens even uw amandelen gaan knippen, hup bek houden daar komt de narcose, zo u gaat nu even lekker slapen dan bent u straks weer wakker en krijgt u een lekker ijsje.
Ha hallo, u bent weer wakker zie ik, ik heb goed nieuws en slecht nieuws, laten we met het goede nieuws beginnen, uw amandelen zijn succesvol geknipt, maar het slechte nieuws is dat per abuis uw tong en stembanden zijn geamputeerd, u zult daardoor nooit meer kunnen praten.
Heel naar allemaal, als u erover praten wil om het te verwerken kan ik u door verwijzen naar een psychiater, oh wacht dat wordt moeilijk want u kan niet praten, nou ja dat kan ook zijn voordelen hebben en brand is erger moet u maar denken.

Plaats een reactie